Tuesday, October 7, 2008

Forgiving

Here’s a slogan for you:

Forgiveness – the ultimate revenge.

Let’s face it, if somebody is really trying to hurt you, they want a reaction. They want you to feel anger, to feel pain. When we forgive, we take power away from our enemies. A forgiven enemy cannot hurt us; we become immune.

Forgiveness is not just a holy imperative; it is the ultimate revenge.

Learn the art of forgiving,
And apply it to yourself first.
Then it becomes easy
To forgive others.

8 comments:

Muriel said...

Hi Icie

Ja, dis mos wat ek altyd sê mens moet vergewe. Baie werk, dis nie altyd so maklik nie. Maar aan die einde van die dag is dit so bevrydend.

Om 'n wrok rond te dra maak mens siek en lelik van binne!

Ek is 'n groot voorstaander van vergifnis, ek was daar, dit was een van my dure en harde lewenslesse, dus ek praat uit ondervinding!!!

Dankie dat jy by Kriekie gaan inloer het!!!

Lekker week verder! Ek is jammer ek kom nie nou so gereeld by al die blogs uit nie. Ons is baie uitstedig!!!

Thea said...

Dis ook iets wat ek al moes doen. Meer as een keer in my lewe. En soos Muriel sê, aan die einde van die dag is dit bevrydend.

Shadane said...

i love this one :) love to you and ur family

karin said...

I always choose to forgive, to say "no" to my own feelings of hurt, and if you do it long enough, forsure!! those angry feelings go away!
k
xx

ICE said...

Hi Wips & Thea!

Dit is nogal bevrydend!

ICE said...

Chronic!

Right back at you, Lou!

ICE said...

Hi & Welcome Karin!

That's true!

BTW, like your Scrapbooking. You are really good!

eilandkind/islandchild said...

so waar, deur iemand te vergewe word 'n mens uit jou eie tronk vrygelaat.